2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
مقاله درس سیستم های تصمیم یار (کارشناسی ارشد کامپیوتر )

مقاله درس سیستم های تصمیم یار (کارشناسی ارشد کامپیوتر )

چکیده:

اهداف: بیماری انسداد مزمن ریوی شایعترین عارضه مواجهه با گاز خردل است. تشخیص صحیح بین بیماری انسداد مزمن ریوی و آسم یکی از چالشهای جدی محسوب میشود. از این رو تمام راهکارهای بالینی در حیطه بیماری انسداد مزمن ریوی معیارهایی را برای تشخیص افتراقی بیان نموده اند. جهت افزایش پذیرش راهکارهای بالینی از سیستمهای تصمیم یار استفاده میشود. یکی از شیوههای مدلسازی در اینگونه سیستمها استفاده از مدلهای چند صفتی کیفی میباشد. هدف این پژوهش طراحی مدل چند صفتی کیفی برای تشخیص افتراقی بیماری انسداد مزمن ریوی است.

روشها: ابتدا متغیرهای مؤثر در تشخیص افتراقی دسته بندی و توسط متخصص ارزیابی شد. سپس مدل چند صفتی کیفی پیاده سازی گردید. برای تست سیستم از اطلاعات 50 بیمار که به پزشکان بیمارستان بقیه الله مراجعه کرده بودند استفاده شد. برای ارزیابی از شاخصهایی از جمله دقت، حساسیت استفاده گردید.

یافته ها: مقایسه خروجی سیستم با تشخیص پزشک نشان داد که حساسیت، دقت و صحت سیستم به ترتیب برابر با 30/92 درصد،96 درصد و 100 درصد میباشد. به طوری که این شاخصها بیانگر عملکرد مناسب سیستم در تشخیص افتراقی بیماری انسداد مزمن ریوی بود. نتیجه گیری: متدلوژی ارائه شده رویکرد مناسبی جهت تحلیل و مدلسازی دادهها در حیطه تصمیم گیری پزشکی محسوب میشود و از کارایی مطلوبی برخوردار بود و میتواند برای پزشکان مفید بوده و کمک مؤثری ارائه نماید.


20000 تومان